WIADOMOŚCI

Kierowcy Mercedesa wystartują jutro z pierwszego rzędu
Kierowcy Mercedesa wystartują jutro z pierwszego rzędu
Kierowcy Mercedesa rozpoczną jutro Grand Prix Hiszpanii z pierwszego rzędu po tym jak w decydującym starciu w Q3 zdołali pokonać zawodników Ferrari, którzy na finałowy przejazd założyli do swoich bolidów miękkie opony.
baner_rbr_v3.jpg
Sesja kwalifikacyjna przed GP Hiszpanii rozpoczęła się przy w pełni zachmurzonym niebie, z którego w każdej chwili mogły posypać się pierwsze krople deszczu. W porównaniu z porannym treningiem wyraźnie spadała również temperatura toru, która osiągała zaledwie 27 stopni Celsjusza.

Mimo groźnie wyglądających chmur sesję udało się w całości rozegrać na suchym torze.

W Hiszpanii większość kierowców, którzy znaleźli się w Q3 awansowała do finału czasówki na miękkich oponach.

Po pierwszym przejeździe w Q3 najszybszy na torze był Lewis Hamilton, który wyprzedził kierowców Red Bulla, Valtteriego Bottasa i Sebastiana Vettela, który na supermiękkich oponach uzyskał zdecydowanie gorszy czas niż na miękkich w Q2.

W decydującej, drugiej próbie doszło do kolejnych dziwnych decyzji ekip F1 jeżeli chodzi o dobór ogumienia. Daniel Ricciardo zdecydował się pokonać swoje szybkie okrążenie na oponie miękkiej. Podobnie postąpili Fernando Alonso, Kimi Raikkonen i Sebastian Vettel.

Australijczyk poprawił swój czas, ale tracąc 0,002 sekundy do Maksa Verstappena i tak utrzymywał się na trzecim miejscu. Miał on jednak wystarczająco dużo czasu, aby wyjechać na tor jeszcze raz na supermiękkich oponach.

Na czerownym ogumieniu Hamilton poprawił swój czas i zbliżył się do granicy 1 minuty i 16 sekund. Valtteri Bottas na takiej samej oponie stracił do niego tylko 0,04 sekundy. Kierowcy Ferrari, którzy na decydujący przejazd zdecydowali się założyć opony miękkie nie zdołali poprawić wyników zawodników Mercedesa. Sebastian Vettel stracił do Hamiltona 0,132 sekundy, a Kimi Raikkonen przeszło 0,4.

Maks Verstappen ostatecznie zakończył czasówkę z piątym czasem, przed Danielem Ricciardo, Kevinem Magnussenem oraz Fernando Alonso, który także korzystał w Q3 z miękkich opon.

Czołową dziesiątkę zamykali Carlos Sainz i Romain Grosjean.
Przebieg Q1 i Q2
Najszybszy w Q1 okazał się Sebastian Vettel, który na supermiękkich oponach zbliżył się do granicy 1 minuty i 17 sekund, wyprzedzając Maksa Verstappena, Kimiego Raikkonena, Daniela Ricciardo i obu kierowców Mercedesa.

Mechanicy Toro Rosso nie zdążyli naprawić bolidu Brendona Hartleya po tym jak Nowozelandczyk pod koniec trzeciego treningu potężnie uszkodził bolid w 9 zakręcie toru.

Oprócz kierowcy Toro Rosso do Q2 nie udało się awansować: Stoffelowi Vandoorne'owi, Nico Hulkenbergowi oraz obu kierowcom Williamsa. Lance Stroll starając się poprawić swój czas w końcówce sesji po raz kolejny wyleciał z toru, tym razem w 13 zakręcie.

W drugiej części czasówki przed GP Hiszpanii doszło do niecodziennej sytuacji, w której większość kierowców zdecydowała się rozpocząć ją na twardszej, w tym przypadku miękkiej, oponie oznaczonej kolorem żółtym.

Na podobną strategię z reguły decydują się tylko kierowcy trzech najszybszych ekip, którzy w ten sposób upatrują szansy na zapewnienie sobie lepszej strategii podczas wyścigu.

Mimo iż w piątek na miękkiej oponie najszybsi byli kierowcy Mercedesa, Sebastian Vettel nie miał problemu, aby na żółtej oponie poprawić swój wynik z pierwszej części sesji. Niemiec jako pierwszy zszedł z czasem poniżej 1 minuty i 17 sekund, wyprzedzając swojego kolegę z zespołu oraz obu kierowców Mercedesa.

Do Q3 nie przeszli: Perez, Leclerc, Ocon, Gasly oraz Vandroone.

Wrzuć wyższy bieg! Oglądaj wyścigi Formula 1? wyłącznie w ELEVEN SPORTS

Oglądaj F1 w Eleven

Wyniki

Poz. Kierowca Zespół CzasIlość okrążeń
1 gb Lewis Hamilton Mercedes 1:16.173
2 fi Valtteri Bottas Mercedes 1:16.213
3 de Sebastian Vettel Ferrari 1:16.305
4 fi Kimi Raikkonen Ferrari 1:16.612
5 nl Max Verstappen Red Bull 1:16.816
6 au Daniel Ricciardo Red Bull 1:16.818
7 dk Kevin Magnussen Haas 1:17.676
8 es Fernando Alonso McLaren 1:17.721
9 es Carlos Sainz Renault 1:17.790
10 fr Romain Grosjean Haas 1:17.835
11 be Stoffel Vandoorne McLaren 1:18.323
12 fr Pierre Gasly 1:18.463
13 fr Esteban Ocon Force India 1:18.696
14 mc Charles Leclerc BMW Sauber 1:18.910
15 mx Sergio Perez Force India 1:19.098
16 de Nico Hulkenberg Renault 1:19.923
17 Marcus Ericsson BMW Sauber 1:19.493
18 ru Siergiej Sirotkin Williams 1:19.695
19 ca Lance Stroll Williams 1:20.225
20 nz Brendon Hartley -:--.---
Galeria

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

45 KOMENTARZY
avatar
PawlowskyF1

12.05.2018 16:10

0

NIe rozumiem taktyki Ferrari, myślę, że Vettel poradziłby sobie na supermiękkich oponach, ale cóż, ich wybór.


avatar
hubos21

12.05.2018 16:11

0

ciasno się zrobiło na podium ale patrząc na różnicę w mieszankach Ferrari dalej z przodu


avatar
hubos21

12.05.2018 16:11

0

Może nie mieli więcej a skoro przytarł oponę to już nie było sensu


avatar
ochman86

12.05.2018 16:13

0

temat z przejściem na softy z ss był dziwny... co im to miało niby dać?


avatar
Peter_Sv5

12.05.2018 16:14

0

Miszcz Hamilton na farcie. Seb gaz w podłogę, ciśnij jutro Mercedesa! FORZA FERRARI!


avatar
hubos21

12.05.2018 16:15

0

nie wiadomo jak z zapasem opon i jaką mają strategię na jutro, Pirelli zmieniło konstrukcję opon i znowu coś się dzieje


avatar
mientus63

12.05.2018 16:15

0

Ogólnie widać było, że nie ma wielkiej różnicy miedzy supermiekkimi i miekkimi, to dlatego zdecydowali sie je zalozyc w przypadku Ferrari i RedBulla, ciekawe jakby pojechali na tych miekszych, chociaz mimo wszystko to juz nie ma znaczenia - tylko domysly ;)


avatar
S3baQ

12.05.2018 16:18

0

Ale czas wykrecil Lewis w drugim przejezdzie, no no. Vettel "szczęśliwy " po kwalach jakby mu Lewis wszystkie zabawki zajumał. :)


avatar
hubos21

12.05.2018 16:19

0

Faktycznie 0,130 różnicy czas z kosmosu


avatar
jogi2

12.05.2018 16:24

0

Sztuczny uśmiech Vettela bezcenny :)


avatar
S3baQ

12.05.2018 16:25

0

@9 Ojojoj , żal zadek ścisnął ze Ventyl dopiero 3? Forza MERCEDES.


avatar
hubos21

12.05.2018 16:26

0

@11 Nic mnie nie ściska od początku sezonu raczej HAM ściska bo dostawał konkretne lanie w kwalach


avatar
iceneon

12.05.2018 16:27

0

Usunięty


avatar
Daro22

12.05.2018 16:28

0

Też Ferrari niechciało ryzykować być może zakładać opony supermiekiej bo w pierwszym przejeździe mieli problemy z dogrzaniem i wiedzieli że na oponach miekkich mozna jechać równie szybko co przykładem był red bull w q3.


avatar
Vendeur

12.05.2018 16:30

0

Nie karmcie trolli...


avatar
marcelo9205

12.05.2018 16:30

0

Hamilton jutro powiekszy przewage na Vettelem. Jednak Ferrari to Ferrari. Jak nie beda mieli bolidu szybszego o sekunde o innych to zawsze w sytuacjach stykowych cos umocza.


avatar
Peter_Sv5

12.05.2018 16:37

0

Usunięty


avatar
Kondiash

12.05.2018 16:38

0

Siergiej Crashotkin i Lance Troll dali popis znowu.Niech Williams zatrudni Ericssona, który w końcu zaczął jeździć punktował by i mieliby zastrzyk gotówki.Musze jakąś chyba o Williamsie anegdotkę/historię


avatar
Jameson

12.05.2018 16:40

0

Cool vibes w sekcji komentarzy. Cóż dziwne kwali. Ciekawe co by było, gdyby Ferrari założyłoby jednak super miękkie. Szykuje się jutro ciekawy wyścig.


avatar
tysu

12.05.2018 16:55

0

Vettel wie na co stać Ferrari, więc jest zadowolony cały czas, nawet jak mu Verstappen dwa razy wyścig spieprzył. Natomiast jak Hamiltonowi nie idzie nawet w treningu to jest płacz i lament, chodzi naburmuszony jak typowa baba.


avatar
pabloos

12.05.2018 17:06

0

Leclerc znów rewelacja, świetny kierowca! On a Wehrlein to totalna przepaść.


avatar
XandiOfficial

12.05.2018 17:07

0

Ferrari nie jest z przodu bo różnica między SS a S to 0,3 sek wg Pirelli a że dzisiejsze warunki były pod miękkie to się wyrównało a przejazd był lepszy na miękkich. Merc wygrał raczej ustawieniem bolidu który o dziwo dogadywał się z oponami SS i S a dzięki temu zaoszczędzili S na wyścig jeden czysty komplet ale to może oznaczać 2 pity bo startują na S'ach ale nie wiadomo i nie pisać "Ferrari na żółtych o 0,1 tylko wolniejsze czyli szybsi" pooglądajcie kilkanaście sezonów i potem piszcie.


avatar
hubos21

12.05.2018 17:12

0

Tu problemem nie są warunki tylko te czarodziejskie opony Pirelli, są testy opon sprawdzają zespoły jak się zachowują a później na jakiś wyścig konkretny robią inne opony, żeby nie było degradacji jak właśnie to jest większym kluczem do widowiska


avatar
RoyalFlesh F1

12.05.2018 17:15

0

Bolidy po prostu się zrównały osiągami Ferrari i Merca. Jutro jak nić się nie stanie na starcie, procesja.


avatar
hubos21

12.05.2018 17:17

0

@24 Kolejny weekend i do końca nie wiadomo bo różnica w Q3 0,130 a według Pirelli teoretyczna różnica między mieszankami 0,4s


avatar
jaromlody

12.05.2018 17:33

0

Na pewno jutrzejszy wyścig będzie ciekawy, a przynajmniej start za HAM jest VET a za VET jest VER może się coś wydarzyć.


avatar
esbek2

12.05.2018 17:34

0

Stawiam, że jutro Max wyeliminuje Raikkonena.


avatar
hubos21

12.05.2018 17:34

0

Bottas na starcie jest mocny zazwyczaj


avatar
Now Bullet

12.05.2018 17:38

0

Szczerze,nie oszukujmy się Wątpię żeby ferrari było tak pewne siebie żeby myśleli że na S będą lepsi od merca na SS.Po prostu moim zdaniem wiedzieli że na SS maja problemy i lepszy czas wykręcą na S. Co do wyścigu,może być ciekawy a może nie być.Moim zdaniem tor w Hiszpani jest bardzo ciężki jeśli chodzi o wyprzedzanie,jeśli mercedes nic nie spieprzy w strategi i nie da się podciąć ferrarce to raczej spodziewam się dubletu merca.Chyba że ferarri będzie miało tempo wyścigowe lepsze o 1s,ale wiemy że jest to nie realne.Na razie nie ma co gdybać,może być jakiś znowu safety car i znowu komuś dopisze szczęście,punkty dopiero przydziela się po wyścigu wiec zobaczymy. Dziwi mnie różnica między Hulkiem a Sainzem,gratulacje dla niego ale widzę domowy wyścig dodało mu to skrzydeł,Williams niestety żal mi go bo są za przeproszeniem w czarnej dup*e.


avatar
XandiOfficial

12.05.2018 17:47

0

Hulk miał problemy ( jak widziałem że trzymało go na biegu na wyjeździe to pomyślałem o skrzyni ale niby coś z paliwem ) i jak wyjechał na 3 min do końca to na tych samych ustawieniach bez wyjeżdżenia się, nie miał szans, Renault musiało mu dać tryb na Q3 a ci swoje i mają nauczkę ...


avatar
pawlowskib

12.05.2018 18:02

0

FORZA FERRARI MAMA MIA


avatar
Szaakal

12.05.2018 18:32

0

Kwalifikacje kwalifikacjami, ale to co się działo z F1TV PRO to był jakiś dramat, [*] dla każdego, kto kupił to badziewie. Fakt faktem, wcześniej jak był dziadek i o ile by wypuścił coś takiego, to byłoby to rok później, ale dopracowane. Pomijając fakt, że nie działało podczas kwalifikacji, to strona jest zrobiona na odwal, jest dużo miejsca, które mógłby uzupełniać live timing (jest na osobnej stronie...) a powinno to być zrobione tak, aby można było wybierać live timing z poziomu ekranu, w ogóle nieporozumieniem jest to, że żeby zmienić oglądanego kierowce na innego trzeba wyjść z full screena. Powiedziałbym, że powinno być full HD minimum a najlepiej 4K, ale po co jak nie działało na 720p nawet.


avatar
hubos21

12.05.2018 18:33

0

Mieli kilka minut na podjęcie decyzji, wybrali mniejsze ryzyko mając za plecami RBR a i tak pojechali nieźle jak na Softy, trzeba poczekać na jakieś komunikaty z ich garażu bo sytuacja dziwna naprawdę, warunki nie były jakieś dramatyczne więc dalej stoję przy tym, że zmiany w oponach pirelli bardziej wpłynęły na to bo zespoły znają ten tor w każdym calu w różnych warunkach, w czasie testów też pogoda była różna ze śnieżycą łącznie


avatar
Fanvettel

12.05.2018 19:25

0

Forza Ferrari jutro wygracie :)


avatar
mafico

12.05.2018 19:31

0

Ciekawe co tym razem schrzani Ferrari w wyscigu bo w qualu już pierwszy fail wjechał :D


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu